FAQ

1. Care este profilul editurii?

Suntem un cuibuşor de creaţie verde, puternic implicat în educaţia pentru un stil de viaţă sănătos. Ne adresăm copiilor între 3 şi 14 ani. Promovăm valorile morale, bunele maniere, fructele şi legumele, sportul şi lectura, într-un mod practic, eficient şi foarte distractiv pentru copii, prin intermediul poveştilor, cântecelor şi jocurilor isteţe. Toate produsele noastre  au impact pozitiv şi sunt create cu grijă de către un grup de artişti profesionişti cu studii complementare de psihologie şi pedagogie. Cuvintele, ilustraţiile, sunetele şi conceptele sunt alese responsabil, pentru că este foarte important ce seminţe sădeşti în sufletul copiilor mici, mai ales până la vârsta de 6 ani. Cuvintele noastre cheie sunt: Educaţie prin Distracţie — conţinut educativ foarte generos, îmbrăcat într-o formă de divertisment.

2. De ce produsele Copilul Verde se găsesc doar pe acest site? De ce nu există în librării fizice?

Momentan suntem prezenţi preponderent pe acest site pentru că:

  • majoritatea produselor au şi componente digitale bonus pe care le poţi descărca din contul de client — acest lucru ar fi imposibil în librăriile fizice; am dezvoltat multe funcţii personalizate ale platformei noastre, astfel încât să oferim utilizatorilor o experienţă grozavă;
  • produsele noastre (cărţi sau audiobooks) au dichis, sunt originale, multifuncţionale, iar unele sunt avangardiste – este important să fie bine prezentate, iar aici au parte de descrieri, imagini, filme la discreţie, astfel încât utilizatorii să înţeleagă cui se adresează şi cum se folosesc;
  • unii clienţi preferă să răsfoiască o carte în librărie, pentru a nu se trezi cu surprize — ei bine, prezenţa noastră online nu este un impediment pentru că noi garantăm calitatea, aşa că nu există riscul să primeşti produse care să te dezamăgească; poţi răsfoi virtual orice carte pe site din confortul casei tale; 
  • gândim noi global dar acţionăm local, pentru copiii din România – de aceea, impresiile şi comunicarea cu clienţii sunt preferatele noastre şi vrem să avem mereu un contact direct cu publicul nostru; 
  • produsele noastre sunt ca piesele unui puzzle – valorează mult împreună (au un puternic impact pozitiv de lungă durată) iar noi gândim pe termen lung şi dorim să clădim o comunitate; aici este locul unde le găseşti pe toate, grupate pe colecţii;
  • clienţii noştri sunt persoane foarte ocupate, au şi copii mici, prea puţin timp liber, aşa că le este mai comod să comande când au timp, deseori seara târziu, după ce s-au culcat copiii; taxa de transport este infimă, serviciile rapide, aşa că librăria online este o soluţie foarte bună în cazul nostru.

Nu este exclus ca la unele produse să facem mici excepţii dacă vom primi propuneri interesante. 

3. Primiţi manuscrise nesolicitate?

Asta este o întrebare bună! Nu suntem o editură convenţională, ci un club de creatori. Noi concepem, noi publicăm, noi expediem. Avem prea multe idei şi prea puţin timp să le aplicăm pe toate, aşa că e puţin probabil să mai existe loc în agendă pentru altceva. Dar dacă vreodată am accepta un manuscris spontan, acesta ar trebui să întrunească următoarele condiţii:

  • sa respecte profilul nostru;
  • să fie original şi valoros (concepte inedite, stil, calitate a scrierii, calitate a ilustraţiilor);
  • aplicaţia să conţină: numele autorului, datele de contact, titlul, genul literar, numarul de cuvinte, sinopsis A4 pdf., manuscrisul propriu-zis cu 2.5 cm margine pe A4 şi formatare la 1.5 rânduri (pdf.) plus inserare în partea de sus a numărului de pagină, titlului şi numelui autorului şi, desigur, biografia relevantă a autorului.

4. Câte titluri lansaţi pe an?

Habar n-avem. Creativitatea nu este la normă. Vom scoate câte produse avem timp fizic să concepem cu grijă, să desenăm cu bun gust, să compunem cu stil, să interpretăm cu caracter. La Copilul Verde suntem foarte relaxaţi!

5. Cum a apărut editura?

Serios, asta este cea mai tare întrebare! Prin 2013, Luminiţa Alexandru terminase manuscrisul la "Poftă de poveşti", lucra deja împreună cu Anda la ilustraţii şi s-a gândit să predea unei edituri proiectul seriei. După câteva întâlniri cu editori importanţi care îşi manifestaseră interesul însă nu prioritizau proiectul, Luminiţa a luat în seamă îndemnurile unor prieteni aparent săriţi de pe fix, care voiau musai această carte drept cadou de Craciun pentru copiii lor. Ea a trecut la varianta în engleză şi a publicat rapid cartea în SUA în decembrie 2014, ulterior reuşind să o publice mai uşor şi în România, graţie recenziilor internaţionale foarte bune şi a premiilor obţinute. Acei prieteni de-a dreptul "absurzi" au cotizat, sprijinind traducerea, editarea şi... da, cartea a ajuns la timp în România, înainte de Crăciun.  

Spre consternarea unora, chiar şi a autorilor, "Poftă de poveşti" a câştigat mai multe premii internaţionale şi a obţinut recenzii excelente, fără nicio promovare. Referitor la “vandabilitate în România”, cu tot caracterul său „educativ”, prima ediţie s-a epuizat în doar câteva luni (în prezent fiind necesară o a şasea ediţie).

Pentru a nu risca alte şi alte aşteptări până la materializarea viitoarelor proiecte, pentru a scrie fără constrângeri, pentru a muşca cu poftă dintr-o felie mare de independenţă şi libertate şi mai ales pentru a face educaţie într-un mod eficient, a apărut editura Copilul Verde. Oameni cu frumuseţe interioară, studii de specialitate, experienţă profesională şi talent enorm i-au apărut Luminiţei în cale şi aşa s-a format echipa, de la sine. Oameni faini care apreciază calitatea şi creativitatea au cumpărat primele apariţii editoriale, alţi oameni altruişti şi deschişi la minte au dat sfoară-n ţară şi uite-aşa, fără vreun plan cincinal, s-a născut un proiect minunat.

Concluzie: hei, n-avem, noi încă ne minunăm!