FAQ


1. De ce produsele Copilul Verde se găsesc doar pe acest site? De ce nu există în librării fizice?

Pam-pam. Asta chiar că e o întrebare frecventă. Păi, există vreo 6 motive:

  1. produsele noastre au dichis, sunt originale, multifuncţionale iar unele sunt avangardiste – este important să fie bine prezentate iar aici au parte de descrieri, imagini, filme la discreţie, astfel încât utilizatorii să înţeleagă cui se adresează şi la ce folosesc;
  2. pentru că noi le făurim, ţinem mult la ele şi nu ne plac rafturile de jos şi praful (ai prins ideea);
  3. nu vrem să vindem orice şi cât mai mult, oricui, ci vrem ca fiecare cumpărător să aleagă cel mai potrivit produs pentru copilul său – aici avem ocazia să oferim câte detalii este necesar (vezi butoanele Specificaţii de la fiecare produs – suntem singura editură care oferă informaţii la acest nivel);
  4. gândim noi global dar acţionăm local, pentru copiii din România – de aceea, impresiile şi comunicarea cu clienţii sunt preferatele noastre şi vrem să avem mereu un contact direct cu publicul nostru şi nu cu responsabilii cu achiziţiile; 
  5. produsele noastre sunt ca piesele unui puzzle – valorează mult împreună (au un puternic impact pozitiv de lungă durată) iar noi gândim pe termen lung şi dorim să clădim o comunitate;
  6. chiar nu vrem să piardă lumea timpul pe coclauri urbane – în ziua de azi este mult mai eficient să comanzi cărţi, CD-uri, DVD-uri şi jucării online, mai ales ca avem cea mai mică taxă de transport posibilă; timpul pierdut prin x magazine, plus combustibilul sau biletele de autobuz costă mai mult;

Mai există şi motivul nr.7.

2. Care este profilul editurii?

Suntem o editură mică şi verde, puternic implicată în educaţia pentru sănătate a copiilor mici şi a familiilor lor. Promovăm un stil de viaţă sănătos, într-un mod practic şi eficient. Toate produsele noastre sunt create cu grijă, pentru a avea un impact pozitiv. Nu vei găsi vreodată în catalogul nostru cărţi nocive doar pentru că se află în vreun top 5 extern de vânzări. Astfel de raţiuni comerciale ne lasă... reci. E foarte important ce seminţe sădeşti în sufletul copiilor mici. Cuvintele noastre „cheie” sunt: Hrană, Educaţie şi Distracţie. Evident, nu ne referim doar la mâncare ci şi la hrana pentru suflet şi minte. Ce ne place cel mai mult să facem? Educaţie prin Distracţie = edutaining. Cum de ce? Pentru că ceea ce înveţi cu plăcere, înveţi cu adevărat.

3. Primiţi manuscrise nesolicitate?

Asta este o întrebare bună! Nu suntem o editură convenţională ci un club de creatori. Noi concepem, noi publicăm, noi expediem. Avem prea multe idei şi prea puţin timp să le aplicăm pe toate aşa că e puţin probabil să mai existe loc în agendă pentru altceva. Dar dacă vreodată am accepta un manuscris spontan, acesta ar trebui să întrunească următoarele condiţii:

  • sa respecte profilul nostru;
  • să fie original şi valoros (stil, calitatea scrierii, calitatea ilustraţiilor);
  • aplicaţia să conţină: numele autorului, datele de contact, titlul, genul literar, numarul de cuvinte, sinopsis A4 pdf., manuscrisul propriu-zis cu 2.5 cm margine pe A4 şi formatare la 1.5 rânduri (pdf.) plus inserare în partea de sus a numărului de pagină, titlului şi numelui autorului şi, desigur, biografia relevantă a autorului;

Cam aşa ar fi profi… A, şi trebuie să-i placă mult copiii, adică să nu se uite urât la mame care alăptează, să nu îl deranjeze zbenguiala copiilor de pe plajă şi nici plânsetul unui bebe la restaurant. Da, ştim, sunt foarte multe condiţii. Greu cu publicatul în ziua de azi...

4. Câte titluri lansaţi pe an?

Habar n-avem. Creativitatea nu este la normă. Vom scoate câte produse avem timp fizic să concepem cu grijă, să desenăm cu bun gust, să compunem cu stil, să interpretăm cu caracter. La Copilul Verde suntem foarte relaxaţi!

5. Cum a apărut editura?

Serios, asta este cea mai tare întrebare! Prin 2013, Luminiţa terminase manuscrisul la "Poftă de poveşti", lucra deja împreună cu Anda la ilustraţii şi s-a gândit să predea unei edituri proiectul seriei. După vreo 4 întâlniri fructuoase, nu ştiu câte conversaţii prin telefon şi email şi 14 luni de aşteptare, a rezultat un zero barat. Motivul neluării în seamă era “fiind o carte educativă, nu este vandabilă”. La îndemnurile unor prieteni aparent săriţi de pe fix, care voiau musai această carte drept cadou de Craciun pentru copiii lor, Luminiţa s-a enervat suficient de mult, a trecut la varianta în engleză şi a publicat cartea în SUA în decembrie 2014, ulterior reuşind să o publice şi în România. Cum nu ştii? Acei prieteni de-a dreptul "absurzi" au cotizat, sprijinind traducerea, editarea şi... da, cartea a ajuns la timp în România, înainte de Crăciun. Găseşti lista lor în carte, la secţiunea "mulţumiri". Spre consternarea unora, "Poftă de poveşti" a câştigat mai multe premii internaţionale şi a obţinut recenzii excelente, fără promovare sau artificii. Referitor la “vandabilitate în România”, cu tot caracterul său „educativ”, prima ediţie s-a epuizat în doar câteva luni, în prezent fiind necesară o a treia ediţie. Pentru a nu risca alte şi alte aşteptări până la materializarea viitoarelor proiecte, pentru a scrie fără constrângeri, pentru a muşca cu poftă dintr-o felie mare de independenţă şi libertate şi mai ales pentru a face educaţie pentru sănătate într-un mod eficient, a apărut editura Copilul Verde. Oameni cu frumuseţe interioară şi talent i-au apărut Luminiţei în cale şi aşa s-a format echipa, de la sine. Oameni faini care apreciază calitatea şi creativitatea au cumpărat primele apariţii editoriale, alţi oameni altruişti şi deschişi la minte au dat sfoară-n ţară şi uite-aşa, fără vreun plan cincinal, s-a născut un proiect minunat. Concluzie: hei, n-avem, noi încă ne minunăm!